محل تبلیغات شما

اگر به تازگی وارد دنیای بزرگ و شگفت انگیز

سئو شده‌اید و قصد ندارید فقط به عنوان یک مبتدی در آن باقی بمانید، لیست آموزشی که در این مقاله به جهت ارتقای مهارت‌های بهینه سازی سایت تدوین شده است را حتما مطالعه کنید.

سئو به مبهمی دیگر روش‌های بازاریابی نیست و برای این‌که به یک متخصص حرفه‌ای سئو تبدیل شوید فقط کافیست تا طیف وسیعی از مهارت‌های "کامپیوتری_نگارشی" را کسب نمایید. این بدان معنا نیست که یک متخصص سئو باید همه چیز را بداند، بلکه مهم‌تر این است تا هوش و توانایی کافی برای یافتن نیاز‌های کاربران را داشته باشد.

 اصول فنی سئو

به عنوان یک کارشناس تازه کار و کارآموز در فن سئو، ابتدا باید توانایی پاسخگویی به سوالات پایه‌ای که در ادامه آمده است را در خود تقویت کنید:

  • منظور از HTTP / HTTPS / HTTP2 چیست؟ و چگونه کار می‌کنند؟
  • بخش‌های اصلی یک URL چیست؟
  • WWW یعنی چه؟
  • ccTLDs چیست؟
  • رابطه بین گیرنده با سرور به چه صورت است؟
  • 3 تا از رایج‌ترین سرور‌ها را نام برده و کار هر کدام را به تفکیک توضیح دهید؟
  • DNS چگونه کار می‌کند؟
  • پورت (Port) چیست؟
  • چطور آدرس IP کامپیوترمان را پیدا کنیم؟
  •  Proxy سرور چیست؟
  •  Proxy سرور مع چیست؟
  • شبکه تحویل محتوا یا CDNs چگونه کار می‌کند؟
  • VPN چیست؟
  • کد‌های سرور چیست و چه ارتباطی با سئو دارد؟
  • URL rewriting چه تفاوتی با URL redirecting دارد؟
  • MVC چیست؟
  • توابع اصلی که جستجوی گوگل را قدرتمند می‌سازند چه چیزهایی هستند؟
  • رتبه سایت چیست؟
  • نرم افزار‌ها و ابزار‌های بررسی رتبه سایت چه چیز‌هایی هستند؟
  • مدل سازی منطقی و تصادفی چیست؟
  • قدرت دامنه چیست و چگونه حساب می‌شود؟
  • 3 الگوریتم بازرسی گوگل کدامند و چه کاری انجام می‌دهند؟
  • فیلتر‌های جستجو را توضیح دهید؟ و این‌که چه پارامتر‌هایی به URL اضافه شود که از فیلتر جلوگیری نماید؟
  • نمایه یا Index به چه معناست؟
  • Crawl به چه معناست؟
  • بلاک یعنی چه؟
  • سئوی کلمات کلیدی چیست؟
  • چگونه می‌توان رتبه یک کلمه کلیدی را در یک کشور بررسی نمود؟
  • چه سایت‌ها و یا انجمن‌های آنلاینی فنون و تکنیک‌های گوگل را آموزش می‌دهند؟
  • افراد چگونه جستجو می‌کنند؟
  • میزان جستجوی کاربران چگونه اندازه گیری می‌شود؟
  • شاخص Google Trend چیست؟
  • Google Keyword Planner چیست؟ چه رقبایی دارد؟ 
  • SEMrush.com چیست؟
  • اهداف و کارایی SEO چیست؟

 

ساخت حداقل 10 صفحه برای وب سایت

کارآموزی سئو بسیار جذاب است ولی باید توجه داشته باشید که به عنوان یک کارآموز  سئو سعی کنید در حین آموزش خود، شخصا به ساخت وب سایت و تولید صفحات بپردازید. حتی اگر این کار دشوار باشد و یا به خوبی از عهده آن بر نیایید اهمیتی ندارد، زیرا آموزش عملی بهترین آموزگار برای شما خواهد بود. از نگارش مطلب با رعایت قوانین سئو تا انتخاب تصاویر و معرفی لینک‌ها و نهایتا اشتراک گذاری آن‌ها در صفحات اجتماعی تا بررسی بازتابی که این صفحات در میان بازدیدکنندگان سایت داشته‌اند را برای حداقل 10 مقاله انجام دهید. نتیجه در این قضیه اهمیتی ندارد، بلکه هدف اصلی افزایش سرعت عمل و آشنایی با پروسه کار است. 

پاسخگویی، تبلیغات، فروش و صفحات اجتماعی 

شما همیشه کارآموز سئو باقی نمی‌مانید و روزی این کارآموزی سئو پایان خواهد یافت و شما متخصص سئو خواهید شد. در این قسمت که بسیار برای درآمد‌زایی حیاتی است یاد خواهید گرفت که چگونه مذاکره کنید، برند‌تان را به جامعه معرفی کرده، چگونه موجب افزایش فروش شده و وفاداری مشتریان را نسبت به محصولاتتان گارانتی نمایید.

  • به مشتریانتان نزدیک شوید. اگر محتوایی را ثبت می‌کنید حتما شماره تلفنی را در صفحه سایت درج کنید تا مشتریان برای پاسخ به سوالاتشان با شرکت مستقیما ارتباط گرفته و حس اعتماد‌شان تقویت شود.
  • با توجه به نوع خدمات کاری، جلسات حضوری را با مشتریان برگزار کرده و به پاسخگویی سوالاتشان و یا تنظیم قرارداد بپردازید. زبان بدن شما (Body languege) در این زمان بسیار بر متقاعد ساختن مشتری تاثیر خواهد گذاشت.
  • نوع و میزان تبلیغات بسته به نیاز سازمانی شما دارد. می‌توانید در سایت‌ها و صفحات خبری پر‌بیننده  از بنر‌ها و یا رپورتاژ‌های آگهی مختلفی برای تبلیغات و معرفی خدمات شرکتتان استفاده کنید.
  • هدایا، جوایز و یا تخفیفات ویژه و خلاقانه به مشتریان ارائه دهید. برای مثال؛ چنانچه مشتری 10 کاربر را به سایت معرفی کند از بن تخفیف استفاده خواهد. 
  • در صفحات اجتماعی مانند

    Facebook,

    YouTube,

    Twitter,

    Google plus و . بسیار فعال باشید و محتوای تمام صفحاتتان را در آنجا اشتراک گذاری کنید.

 

تغییر و آنالیز داده ها

یک سئوکار باید به اکسل و وورد مسلط باشد تا قادر به رفع برخی از اشکالات و یا اصلاح و ویرایش صفحات و داده‌ها باشد. شما نیز می‌بایست این موارد را در کارآموزی سئو بیاموزید تا هنگامی که تبدیل به یک متخصص در حوزه سئو شدید حرفی برای گفتن داشته باشید. به ابزار‌های تجزیه و تحلیل وب سایت مانند

Google Analytics آشنایی داشته و بتواند موضوعات سایت را دسته بندی، حذف و یا اضافه نماید. علاوه بر آن بسیار مهم است تا قادر باشد که میزان کلیک‌ها و یا اثر‌گذاری که صفحات سایت بر کاربران داشته‌اند را آنالیز نموده و پس از بررسی، چنانچه صفحه ضعیفی شناسایی شد سریعا به حل مشکل بر‌آید و از تکرار اشتباه جلوگیری نماید.

موارد متفرقه 

به عنوان یک شخصی که وارد کار سئو شده است و در مرحله‌ی کارآموزی سئو است، باید سعی کنید تا یک تیم توسعه دهنده سایت تشکیل دهید.

تولید محتوا و نگارش را با هم تمرین کنید. تلاش کنید تا مهارت رعایت اصول گرامری، فنون ادبی و ویرایش را به زبان‌های فارسی و انگلیسی در خود قوی سازید. قوانین و اصول سئو را به مدل‌های مختلف انجام داده و طی جلساتی، نتایج را با هم بررسی نمایید. ازنرم افزار‌های مدیریت پروژه استفاده کرده و با هم‌فکری یکدیگر ایده‌های خلاقانه‌ای را برای افزایش کاربران ایجاد کنید. با کلیه همکاران در بخش‌های دیگر نیز تعامل و همکاری داشته باشید. در علم برنامه‌نویسی قوی شده و در فرآیند‌هایی مانند لینک‌گذاری، انتخاب کلمات و عناوین کلیدی، کاهش جریمه های گوگلی تجربه و مهارت کسب نمایید.

 


سلام محتوا

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها