محل تبلیغات شما

در دنیای بازاریابی امروز، اغلب می‌گویند، "محتوای پادشاه است"، اما واقعا، محتوا با‌کیفیت، پادشاه است.

از آنجای که امروزه تولید محتوا بخش مهمی در افزایش بازدید سایت به‌شمار می‌آید، نظر مدیران وب‌سایت‌ها را به خود جلب کرده‌است تا برای وب‌سایت‌های خود تولید محتوا باکیفیت کنند. لابد با خود می‌پرسید تولید محتوا با کیفیت چگونه می‌باشد؟ چه کاری باید انجام داد تا محتوای که تولید می‌کنیم باکیفیت به نظر برسد؟ ما در این مقاله قصد داریم تا  شما را با روش‌های تولید یک محتوا باکیفیت آشنا کنیم.

در گام اول شما باید موقعیت و هدف کسب و کار خود را در نظر بگیرید و با توجه به آن که مخاطب یا کاربر به دنبال چه چیزی در وب‌سایت شما می‌گردد یک موضوع خوب متناسب به آن بنویسید، طوری که کاربر با خواندن عنوان علاقه به این پیدا کند که تا آخر مطلب را بخواند. یعنی کاربر را به سمت خود بکشاند.

 سعی کنید محتوای که تولید می‌کنید تالیفی باشد. یعنی شبیه متنی که نوشته‌اید در وب‌سایت‌های دیگر نباشد و اگر از وب‌سایت‌های دیگر کپی کنید و در وب‌سایت خود قرار دهید، این دیگر محتوا با کیفیت برای سایت‌تان محسوب نمی‌شود و همچنین ممکن است کاربر مشابه آن را در وب‌سایت‌های رقیب یکبار خوانده باشد و نسبت به وب‌سایت شما بی‌اعتماد می‌شود. این کار از نظر گوگل هم قابل قبول نیست و پس از فهمیدن سایت شما را جریمه می‌کنند.

اگر محتوای که تولید می‌کنید به‌صورت یک تیک و پیوسته باشد، کاربر با دیدن متن رمقی به خواندن ندارد یا اگر هم شروع به خواندن کند، سریع ازش رد می‌شود. ولی اگر شما محتوا طولانی خود را پارگراف‌بندی کنید و برای هر پارگراف یک عنوان مرتبط با موضوع بنویسید، باعث می‌شود، کاربر بتواند به‌صورت تصادفی به بالا یا پایین حرکت کند و دقیقا همان جایی که می‌خواهد فرود بیاید و همچنین بین هر پارگراف یک عکس مرتبط با موضوع قرار دهید، این کار باعث می‌شود که کاربر محتوا را بهتر درک کند و محتوا شما به‌صورت یک شکل خاص نشان داده‌شود.

جستجوگرها SEO برای بهینه سازی موتورهای جستجو است، که اساسا بدین معنی است که محتوای شما بهینه شده است تا به‌خوبی در موتورهای جستجو مانند گوگل نمایش داده‌شود. ازجمله استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، محتواهای مرتبط به‌ عنوان ذکر شده و اضافه کردن ابزارهای بصری، باعث افزایش جستجوگرها می‌شود. می‌توانید افراد بیشتری را روی محتوا خود دسترسی داشته‌باشید، تأثیر بیشتری بر شما خواهد‌داشت. همچنین به کار بردن کلمه کلیدی در محتوا باعث می‌شود تا گوگل بهتر محتوا شما را درک کند. ولی به کار بردن بیش از حد زیاد کاربر پسند نیست و در ذوق خواننده می‌زند.

شما می‌توانید چندین محتوا با کیفیت با موضوع‌های خاص در زمینه کاری خود، در بازه زمانی معین تولید کنید و در قسمت وبلاگ وب‌سایت‌تان قرار بدهید.

اهمیت تولید محتوا

اگر بخواهیم در مورد اهمیت

تولید محتوا باکیفیت توضیح دهیم باید ابتدا این موضوع را در نظر بگیرید که اگر بخواهید یک محصول را خریداری کنید چه نکاتی برایتان مهم است و می‌خواهید چه اطلاعاتی در مورد محصول کسب نمایید. درگذشته زمانی که قصد خرید محصولی را داشتیم تنها می‌توانستیم به تبلیغات کلی مانند رادیو، تلویزیون و یا زبانی که توسط آشنایان شنیده بودیم بسنده کنیم اما امروزه با یک جستجو ساده در اینترنت می‌توان در مورد هر محصول اطلاعات کامل و جامعی به‌دست آورد.

 به همین دلیل است که بیشتر افراد تمرکز زیادی بر روی محتواهای باکیفیت دارند تا بتوانند از طریق آن مخاطبینی که به دنبال محصولی مشابه محصول‌شان هستند را به مشتری واقعی  تبدیل نمایند برای این کار تنها کافی است اطلاعاتی جامع و کاربردی را در اختیار فرد قرار دهید و سعی کنید رقیبان خود را زیر نظر داشته‌باشید و نقاط ضعف آنها را پیدا کنید و به‌عنوان نقاط قوت خود نشان دهید

چرا کسب و کار شما نیاز به یک وبلاگ دارد؟

داشتن یک وبلاگ یکی از راه‌های مقرون به‌صرفه برای ارتباط با مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید است.

وبلاگ شما به نام تجاری شما صدای شما را به مخاطبان می‌رساند. بر خلاف تبلیغات سنتی، شما  از راه دور 100٪ کنترل محتوای  را در وبلاگ خود دارید.

وبلاگ شما ایجاد ارتباط باز بین شما و مشتریان ایده‌آل شما می‌کند. این به شما فرصتی می‌دهد تا مخاطبان خود را بشناسید.

هیچ راهی بهتر برای به‌دست آوردن وب‌سایت شما در رتبه‌بندی موتورهای جستجو بیشتر از داشتن وبلاگ فعال نیست. اگر می‌خواهید مشتریان بالقوه وب‌سایت خود را پیدا کنید، با داشتن محتوای وبلاگ مناسب به‌صورت منظم شانس بیشتری خواهید داشت.

داشتن یک وبلاگ یکی از ساده‌ترین راه‌های ارائه ارزش بیشتر برای مشتریان موجود شما است. شما می‌توانید آن‌ها را در محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید آموزش دهید و آن‌ها را به چگونگی استفاده بیشتر از آن‌چه که ارائه می‌دهید، نشان دهید.

نکات تولید محتوا باکیفیت

عناوین جذاب

همیشه یک عنوان جذاب مانند ترمز عمل می‌کند و باعث می‌شود که مخاطب کنجکاو شود که این عنوان جذاب به چه مواردی پرداخته است. برای انتخاب عنوان جذاب سعی کنید عنوان‌هایی که رقبای شما استفاده می‌کنند را در نظر بگیرید و با یک عمل هوشمندانه عنوانی جذاب‌تر از آنها تولید کنید. دقت داشته باشید که عنوان‌ها نباید تکراری باشند.

کلمه کلیدی

هر عنوان باید شامل یک کلمه کلیدی باشد این کلمه کلیدی بیشتر برای موتورهای جستجوگر است که مشخص می‌کند مطلب در مورد چه موضوعی است. این کلمه کلیدی در قسمت‌های مختلف  مانند  عنوان،  بدنه متن، url، تگ توضیحات، زیر عنوان‌ها و حتی عکس‌ها استفاده می‌شود.

 ساده و روان بودن

یکی از اصولی که همیشه باعث می‌شود مخاطب جذب شود این است که مطالب ساده و روان باشد این در حالی است که بیشتر افراد با توجه به یک باور اشتباه فکر می‌کنند هرچه از جملات سنگین استفاده کنند مطلب خود را می‌توانند حرفه‌ای تر نشان دهند اما این موضوع برعکس است و در بیشتر  مواقع کلمات و جملات سنگین باعث می‌شود که مخاطب خسته و یا گیج شود.

به‌عنوان‌مثال اگر فرد بخواهد در مورد یک موضوعی تحقیق کند به‌راحتی بدون درگیر شدن در متن به مطلبی که می‌خواهد دسترسی داشته باشد. برای اینکه متوجه شوید موضوعی که نوشته‌اید ساده و روان است بهتر است یک‌بار بعد از نوشتن متن را  بخوانید اگر ساده و روان بود بعد آن را منتشر نمایید در غیر این صورت سعی کنید متن را به‌صورت ساده بازنویسی کنید.

 اندازه محتوا

با توجه به نوع محتوایی که انتخابمی‌کنید باید یک اندازه معقول و استانداردی برای آن در نظر بگیرید به‌عنوان‌مثال  اگر محتوای شما یک محتوای متنی است بهتر است  حداقل تعداد کلمات 1000 کلمه باشد. البته اگر هدف شما یک محتوا جامع است بهتر است از محتواهای بالای سه هزار کلمه استفاده کنید. البته در این نوع از محتواها برای جذابیت و قابل‌فهم بودن مطالب بهتر است  از عکس‌هایی که به‌عنوان مکمل محتوا هستند استفاده نمایید.

 لینک

یک محتوای باکیفیت محتوایی است که درون آن لینک سازی به‌صورت هوشمندانه استفاده شده‌باشد. لینک‌ها معمولاً به دو دسته تقسیم می‌شوند. لینک‌های دسته اول لینک‌هایی هستند که به مقالات داخلی در سایت ارجاع داده می‌شوند و لینک‌های دسته دوم لینک‌های خارجی هستند که  به سایت‌های دیگر که می‌تواند شامل سایت‌های داخلی و خارجی باشد ارجاع داده‌شده است این دسته از لینک‌ها معمولاً در انتهای سایت به‌عنوان منبع لینک داده می‌شود.

 زیر عنوان

اگر متن موردنظر یک تکه باشد و هیچ زیر عنوانی نداشته‌باشد مخاطب را خسته می‌کند و از دید مخاطب یک محتوای بی‌کیفیت است. در کل بیشتر افراد عادت دارند قبل از اینکه به‌صورت کامل متن را بخوانند ابتدا یک نگاه گذری به متن می‌اندازند تا  کلیتی از محتوا را متوجه شوند. بنابراین اگر می‌خواهید مخاطب را درگیر مطلب خود کنید حتماً زیر عنوان های جذاب و مرتبطی با عنوان انتخاب نمایید.

 


سلام محتوا

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها